РЕШЕНИЕ
№ 991
Хасково, 11.12.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд -
Хасково - IV състав, в съдебно
заседание на
четиринадесети ноември две хиляди и двадесет и трета година
в състав:
Съдия: |
ЦВЕТОМИРА
ДИМИТРОВА |
При секретар ЙОРДАНКА ПОПОВА
като разгледа докладваното от съдия ЦВЕТОМИРА
ДИМИТРОВА административно дело № 578 / 2023
г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.145 и сл. от
Административнопроцесуалния кодекс (АПК)
Делото е образувано по жалба
подадена от Г.Н.Г.,***, действащ чрез процесуален представител против Решение
за налагане на финансова корекция № 26/04/1/0/02497/3/01/04/02, с изх. №
01-262-6500/1000 от 24.04.2023г. издадено от Заместник-изпълнителния директор
на Държавен фонд “Земеделие“, с което на оспорващия е наложена финансова
корекция в размер на 16 319.00 лева
В жалбата се твърди, че оспореният
акт е незаконосъобразен, издаден при неправилно приложение на материалният
закон, допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените
правила при издаването му и в несъответствие с целта на закона.
Сочи се, че не е налице твърдяното
в административният акт неизпълнение на поети с договора ангажименти, както и
неизпълнение на бизнесплана. Трудовият договор на служителя Н.Г. бил прекратен едва след изтичане
периода на мониторинг.
По изложените в жалбата съображения
се моли съдът да отмени оспорения акт. Претендират се разноски.
Ответникът – Заместник - изпълнителен
директор на Държавен фонд „Земеделие“, чрез процесуален представител, заема
становище за неоснователност на жалбата, поради което моли за отхвърлянето ѝ.
Подробни аргументи за неоснователност на жалбата се навеждат в писмена защита.
Претендира се присъждането на направените по делото разноски.
Съдът, след като обсъди събраните
по делото доказателства във връзка с доводите на страните, приема за установено
от фактическа страна следното:
На 10.02.2016г. между
Държавен фонд „Земеделие“ и Г.Н.Г., в качеството му на „ползвател“, е сключен
Договор №26/04/1/0/02497/10.02.2016г.(л.27 от приложение II
към преписката) за отпускане на безвъзмездна финансова помощ по подмярка 4.1
„Инвестиции в земеделски стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални
активи“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020г.,
съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони.
Договорът е сключен на основание чл.42, ал.3 от Наредба №9 от 21.03.2015г. за
прилагане на подмярка 4.1 „Инвестиции в земеделски стопанства“ от мярка 4
„Инвестиции в материални активи“ от Програмата за развитие на селските райони
за периода 2014г.-2020г. и Заповед за одобрение на заявлението за подпомагане
№03-РД/218 от 27.01.2016г. на Изпълнителния Директор на ДФ „Земеделие“. Предмет
на договора е предоставяне от фонда на ползвателя на безвъзмездна финансова
помощ по посочената подмярка за изпълнението на одобрен проект №26/04/1/0/02497
„Строителство на склад за селскостопанска техника и инвентар и закупуване на
земеделска техника“ в размера и при условията съгласно договора.
Сключеният между ДФЗ и
жалбоподателя договор е бил изменен с 3 анекса, както следва: Анекс I
от 10.06.2023г. .(л.62 от приложение II към преписката),
Анекс II
от 27.04.2018г.(л.63 от приложение II към преписката) и Анекс III от 31.05.2019г. .(л.456 от приложение II към преписката)
С анекс I
са извършени промени в банковата сметка посочена в уводната част на договора. С
Анекс №II към посочения Договор №26/04/1/0/02497 от 10.02.2016г., в
договора, в раздел II. Размер и начин на плащане на помощта, текстът на чл.3 (1),
цитиран в анекса, е заличен и e създаден нов текст в следната редакция „Чл.3 (1) Първоначално
одобрената финансова помощ въз основа на представените от ползвателя на етапа на
кандидатстването по подмярка 4.1 документи е в размер на 130 551,96 лева (сто и
тридесет хиляди петстотин петдесет и един лева и деветдесет и шест стотинки),
съгласно Приложение №1 „Таблица за одобрените инвестиционни разходи“ по т.2 от
приложенията към този договор и представлява до 50 % от одобрените и реално
извършени от ползвателя разходи за осъществяването на проекта.“.С т.II от
Анекса е прието, че Приложение към договора се заменя с Приложение № 1 към
Анекса. С Анекс 3 Приложение № 1а към договора заличено.
На 19.08.2016г. жалбоподателят
депозирал заявка за междинно плащане.(л.1
от приложение I към преписката).
На 30.09.2016г. е извършено междинно плащане в размер на 41 083.20 лева, видно
от уведомително писмо № 26/04/1/0/02497/2/01/03/01 на заместник изпълнителният
директор на ДФ“З“
(л.350 от приложение I към преписката).
На 06.02.2019г. е подадена заявка
за окончателно плащане по проекта.(л.1
от приложение III към преписката),
а видно от решение №26/04/1/0/02497/3/01/03/01 за
изплащане на финансова помощ с изх. №01-6500/5029 от 05.08.2019г. .(л.494
от приложение II към преписката) на 10.07.2019г. е изплатена заявената сума
от 89 468.76 лева.
В периода от
19.10.2020г. до 30.10.2020г. от служители на ДФ “Земеделие“ е извършена
проверка на място по заповед № 425848 от 13.10.2020г. на Началника на
РТИ-Хасково.(л.540 от приложение III към преписката).
Извършени са и допълнителни административни проверки.
С уведомително писмо
изх. №01-262-6500/1000 от 04.11.2020г.(л.5647 от приложение III
към преписката)., Началник отдел „Регионален технически инспекторат“ към ДФ
„Земеделие“, ОД – Хасково е уведомил Г.Н.Г., че при проверка на място са
констатирани несъответствия, които са детайлно описани в приложения контролен
лист (доклад за проверка), като му е предоставена възможност да направи
забележки и възражения в писмен вид в рамките на 14 дни от датата на получаване
на писмото.
С вх. №01-262-6500/1000
от 19.11.2020г. в ДФ „Земеделие“ е подадено писмено възражение от Г.Н.Г..(л.684
от приложение III към преписката).
На 10.03.2021 г. е
издаден Акт за установяване на публично държавно вземане
№26/04/1/0/02497/3/01/04/01.(л.842 от приложение III към преписката), с който Изпълнителният директор на ДФ „Земеделие“ определил на Г.Н.Г.
подлежащо на възстановяване публично държавно вземане в общ размер на 53 319.89
лева, от които 16 319,00 лева поради установено неспазване на критерий за
подбор, а именно неподдържане на средния списъчен брой на наетия персонал и 37
000.89лв поради установено неспазване на нормативни и договорни задължения, а
именно да използва всички субсидирани активи съгласно указаното им в одобрения
проект предназначение.
Актът е обжалван от адресата си по
съдебен ред, като е отменен с Решение № 645/10.01.2022г. постановено по
адм.дело № 421/2021г. по описа на АдмС-Хасково.(л.885
от приложение III към преписката),
оставено в сила с Решение № 11022 от 01.12.2022г.по адм.дело № 2190/2022г. на
Върховен административен съд.(л.899
от приложение III към преписката).
След отмяната на акта, с писмо
изх.№ 01-262-6500/1000#28
от 301.2023г. на Заместник-изпълнителния директор на ДФ“Земеделие“ (л.915
от приложение III към преписката) Г.Н.Г. е уведомен, че на основание чл.73, ал.2 от
ЗУСЕФСУ и с оглед влязлото в сила решение на ВАС и съобразно чл. 27, ал.6 от
ЗПЗП, ДФ“Земеделие“, открива производство за налагане на финансова корекция. С писмото на
жалбоподателя е указана възможността при несъгласие с направените констатации
изложени в писмото, да представи в 14 – дневен срок от получаването му своите
писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция.
Писмото е връчено на 02.11.2023г., с известие за доставяне.
На 15.02.2023г. Г.Г. е депозирал
възражения срещу писмото до Заместник изпълнителния – директор на ДФ4Земеделие“ .(л.919 от приложение III към преписката). В същото е
посочил, че не е налице неизпълнение на бизнес плана, а трудовия договор със
служителя е прекратен едва след изтичане периода на мониторинг.
На 24.04.2023г. е постановено
оспореното в настоящото производство Решение за налагане на финансова корекция
№ 26/04/1/0/02497/3/01/04/02, с изх. № 01-262-6500/1000 от 24.04.2023г., с
което спрямо Г.Н.Г. е определена финансова корекция в размер на 16 319.00 лева.(л.929 от приложение III към преписката).
Решението е връчено на адресата си
на 27.04.2023г. .(л.934 от приложение III
към преписката) Жалбата срещу същото е депозирана в съда на
10.05.2023г.
С оглед на така установената
фактическа обстановка, съдът прави следните правни изводи:
Жалбата е насочена срещу подлежащ
на съдебно оспорване и контрол за законосъобразност административен акт, от
лице с правен интерес - адресат на акта и чиито права и законни интереси са
засегнати неблагоприятно от него и същата е депозирана в 14- дневен срок от
съобщаване на ИАА. Ето защо жалбата е допустима.
Разгледана по същество същата е
неоснователна.
Оспорения акт е издаден от
Изпълнителният директор на ДФ“Земеделие“- РА. По смисъла на § 1, т.13 от ДР на
Закона за подпомагане на земеделските производители, разплащателната
агенция е специализирана акредитирана структура за приемане на заявления, проверка
на условията и извършване на плащания от Европейските земеделски фондове и за
прилагане на пазарни мерки, включително интервенция на пазарите на земеделски
продукти, по правилата на законодателството на Европейския съюз. Съгласно чл. 18, ал.1 от
ЗПЗП, органи на Държавен фонд "Земеделие", който е и
разплащателна агенция, са управителният съвет и изпълнителният директор.
Изпълнителният директор на фонда, който е изпълнителен директор и на
разплащателната агенция, организира и ръководи дейността на агенцията, както и
я представлява (чл. 20а ЗПЗП),
като според чл.20а, ал.5 от ЗПЗП разполага с правомощията да издава актове за
установяване на публични държавни вземания по реда на Административнопроцесуалния кодекс
и решения за налагане на финансови корекции по реда на глава пета, раздел
III от Закона за управление на средствата от Европейските фондове при споделено
управление. Съобразно законово уредената възможност предвидена в
чл.20а, ал-6 от ЗПЗП същия може да делегира тези си правомощия на на заместник
изпълнителните директори и на директорите на областните дирекции на фонда.
Изпълнителният директор
на ДФ”Земеделие” следователно е ръководител на управляващият орган одобрил
проекта на жалбоподателя, разполага по силата на чл. 73 от ЗУСЕСИФ с правомощия
да налага финансови корекции и с възможността да делегира тези си правомощия на
заместник изпълнителния директор на фонда.
В случая обжалваното
решение за налагане на финансова корекция е издадено от Заместник-изпълнителния
директор на Държавен фонд „Земеделие“, комуто това правомощие е делегирано с
раздел I, т.1.40 от Заповед № 03-РД/3089 от 22.08.2022г. на изпълнителният
директор на ДФ“Земеделие“
Следователно
обжалваното решение е издадено от компетентен орган..
Решението е издадено в
писмена форма, съдържа правни и фактически основания за издаването си , които
си кореспондират.
Не се установява при издаване на
акта да са допуснати нарушения на административно-производствените правила от
категорията на съществените такива, водещи като основание за отмяна на
обжалваното решение - последното е издадено при спазване изискванията на чл.26
и чл. 35 и чл.36 от АПК.
Условията и редът за прилагане на
подмярка 4.1 "Инвестиции в земеделски стопанства" от мярка 4
"Инвестиции в материални активи" от Програмата за развитие на
селските райони за периода 2014 – 2020 г. (ПРСР 2014 – 2020 г.), съфинансирана
от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) са
предмет на регламентация в Наредба № 9 от
21.03.2015 г. за прилагане на подмярка 4.1 "Инвестиции в земеделски
стопанства" от мярка 4 "Инвестиции в материални активи" от Програмата
за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.
Съгласно § 1, т. 36 от
Допълнителната разпоредба на Наредба № 9/2015г. "проект" е
заявление за подпомагане, заедно с всички изискуеми документи, както и
съвкупността от материални и нематериални активи и свързаните с тях разходи,
заявени и допустими за финансиране по ПРСР.
Според чл. 36, ал. 1 от
Наредба № 9 кандидатите за финансово подпомагане подават в
областната дирекция на фонда заявление за подпомагане по образец 10 и
прилагат документите, указани в същото приложение. Едно от задължителните
приложения към заявлението, видно от Приложение № 10 и съгласно чл. 22, ал.1 от
Наредба № 9 е изготвен от кандидатите бизнес план, който трябва да доказва
икономическата жизнеспособност на проекта и стопанството, водещи до реализиране
на целите по чл. 2 от Наредба №
9/2015г.. В § 1, т. 14 от ДР
на Наредба № 30 е дадена легална дефиниция на понятието
"икономическа жизнеспособност", а именно: генериране на доходи от
дейността, гарантиращи устойчивост на предприятието за периода на бизнес плана.
Съгласно разпоредбата на чл.30,
ал.1, т.9 от Наредба № 9 изборът, кое заявление да бъде подпомогнато се
извършва с даване приоритет на проекти, чието изпълнение води до осигуряване на
допълнителна заетост в стопанствата. Изготвянето на
бизнес плана и предвидените в него стойности на планираните приходи са дело на
кандидата за получаване на подпомагане, като доказаната чрез него
жизнеспособност на инвестицията и осигуряване на допълнителна заетост е основание
да бъде одобрен проектът му за финансиране. В този смисъл бизнес планът и
заявените в него стойности са относими за постигане на целите на подмярка 4.1
"Инвестиции в земеделски стопанства" от мярка 4 "Инвестиции в
материални активи" от Програмата за развитие на селските райони за периода
2014 – 2020 г.. От изложеното следва, че след като бизнес-планът е
неразделна част от проекта за финансиране,
то и неизпълнението на заложените в него стойности, вкл. касателно
осигуряване допълнителна заетост съставлява неизпълнение на
самия проект. Налице е
трайна съдебна практика, в която се е наложило разбирането, че непостигането на
заложените финансови показатели в бизнес плана представлява неизпълнение на
одобрените индикатори и е налице основанието по чл. 70, ал. 1, т. 7 от ЗУСЕСИФ
за извършване на финансова корекция. В този смисъл са налице множество,
постановени от Върховния административен съд, четвърто отделение съдебни
решения: решение №
9637/31.10.2022 г. на ВАС по адм. д. № 3921/2022 г.; решение № 5872/21.05.2020 г.
на ВАС по адм. д. № 11774/2019 г.; решение № 2709/19.02.2020 г.
на ВАС по адм. д. № 9703/2018 г.; решение № 3184/28.02.2020 г.
на ВАС по адм. д. № 7468/2018 г.; решение № 5040/04.04.2019 г.
на ВАС по адм. д. № 4307/2018 г.; решение № 5317/24.04.2018 г.
на ВАС по адм. д. № 1945/2018 г.; решение № 4933/03.04.2019 г.
на ВАС по адм. д. № 4912/2018 г. и др. Във всички тях е прието, че в този
случай е налице материалноправната хипотеза на чл. 70, ал. 1, т. 7 от ЗУСЕСИФ,
която представлява основание за налагане на финансова корекция с издаването на
решение по реда на чл. 73 от същия
закон.
Междувпрочем въпросът дали при
неизпълнение на бизнесплана от жалбоподателя, вкл. касателно посоченото в
последния осигуряване на допълнителна заетост следва да бъде издадено решение
за налагане на финансова корекция, е разрешен с влязлото в сила решение №
645/10.01.2022г. постановено по адм.дело № 421/2021г. по описа на АдмС-Хасково
и потвърждаващото го Решение № 11022 от 01.12.2022г.по адм.дело № 2190/2022г.
на Върховен административен съд.
Между страните не е спорно, че
ползвателят е извършил одобрената инвестиция в срока на договора и в
съответствие с одобрения проект.
Фактическите съображения послужили
като основание за издаване на обжалваният акт са не спазване на заложения в
бизнесплана и договора за финансиране ангажимент за поддържане на средния
списъчен брой на персонала за период от 5 години от датата на получаване на
окончателното плащане, тъй като оспорващия не е запазил броя на наетия в
резултат от изпълнението на проекта и съществуващ към датата на подаване на
заявката за окончателно плащане среден списъчен брой на персонала от 1 наето
лице.
От одобрения от Държавен
фонд“Земеделие“ бизнес план, въз основа на който е сключен процесният договор,
се установява че жалбоподателят се е задължил да поддържа за период от 5
години, считано от датата на окончателното плащане по проекта 1 бр. наето по
трудов договор лице. Видно от приложение № 2 към
същия договор проектът на жалбаподателя действително е получил приоритет по
критерии за подбор по чл.30, ал.1, т.9 от Наредба № 9, като е бил оценен с 5
точки.
Окончателното плащане по проекта
както се посочи, по-горе в мотивите на решението е осъществено на 10.07.2019г., обстоятелство което не е спорно по делото.
Следователно съобразно бизнес плана жалбоподателят е следвало да поддържа
средносписъчен брой на персонала от 1 наето лице до 10.07.2024г.
Съобразно чл. 17, ал.1
от Договора от договор № 26/04/1/0/02497 от 10.06.2016г. жалбоподателят се е
задължил от датата на сключване на договора до изтичане периода на мониторинг,
по чл. 6, ал.5 от договора, а именно – три години считано от окончателното
плащане, да изпълнява всички договорни и нормативни задължения, както и други
ангажименти произтичащи от представеното подпомагане.
В чл.17, ал.12 от
посочения договор е пояснено, че когато проектът на жалбоподателя е бил оценен
по критерия за подбор по чл.30, ал.1, т.9 от Наредба № 9/2015г., задължението
по ал.1 се счита за изпълнено, когато се запази съществуващия към датата на
подаване на заявлението за подпомагане средносписъчен брой на персонала и
допълнително наетите въз основа на бизнесплана лица, съгласно приложение № 2
към договора.
В приложение №2 към
договора е посочено, че кандидатът поема задължение да поддържа средносписъчния
брой на персонала е 5 години след датата на окончателно плащане.
Следователно по силата
на посочените разпоредби на чл.17, ал.12 от договора и Приложение 2 към същия,
респ. и бизнесплана въз основа на който е сключен договора, жалбоподателят е
бил длъжен да поддържа и запази броя на допълнително наетите лица за период от
пет години считано от датата на получаване на окончателно плащане, т.е. до
10.07.2024г. Задължение аналогично на посоченото се съдържа и в чл. 54, ал.1,
т.5 от Наредба№ 9/2015г. Видно е от приложените към административната преписка
справки за актуално състояние на действащи трудови договори(л.335
приложение II от преписката), е че на 07.01.2019г. към момента на подаване на заявката за окончателно плащане в
стопанството на Г.Г. е имало едно назначено по трудов договор лице Н.С.Г. – с
дата на сключване на договора 07.01.2019г. Този договор съобразно справката за
актуално състояние на всички трудови договори с жалбоподателя към 30.09.2020г.
е бил прекратен на 15.07.2019г.(л.533 от Приложение III
от преписката). Други действащи трудови договори в периода от 15.07.2019г. до
09.02.2021г.вкл. не е имало сключени от страна на Г.Г.(л.534, л. 621, л.818 от
Приложение III). Обстоятелството, че в този период оспорващия не е имал назначен
персонал в стопанството си се признава от жалбоподателя и във възражение вх.№
01-262-6500/1000#6 от 19.02.2021г., в което сочи че действително към 25.01.2021г.
няма назначен персонал и този факт се дължи на финансови проблеми, но към
10.02.2021г. отново е назначил лице .
Установява се от
приложените към административната преписка справки, че посоченото лице Н. Г. в
периода 10.02.2021г. – 04.01.2022г. и от 04.01.2022г. до 15.07.2022г. е отново
е била назначена по трудов договор при жалбоподателя, като след 15.07.2022г.
когато трудовото й правоотношение с оспорващия е прекратено и до 01.03.2023г.
жалбоподателя не е имал друг назначен персонал в стопанството си.(л.913,
л.914, л.922,л.924 от Приложение III от преписката).
От цитираните по – горе
справки става ясно че в периода 15.07.2019г.-10.02.2021г. в стопанството на Г.Г.
не е имало назначен персонал. Следователно в три годишния период на мониторинг
по чл.6, ал.5 от договора оспорващия не е изпълнявал задължението си по чл.17,
ал.1 и ал.12 от Договора и чл.54, ал.1, т.5 от Наредба № 9. Предвид това
възражението на жалбоподателя, че договора с наетото лице е прекратен едва след
изтичане периода на мониторинг не се споделя. Напротив договорът е бил
прекратен и преди тази дата, като задължението за запазване на средносписъчния
състав на персонала не е изпълнявано в рамките на 18 месеца от общия
мониторингов период от 3 години(36 месеца).Както се посочи по-горе в мотивите на решението съобразно
бизнесплана, чл.17, ал.12 от договора и Приложение № 2 към договора
жалбоподателят се е задължил да запази броя наети лица не само за три годишния
срок, но за пет годишен срок считано от датата на окончателно плащане, т.е. до
10.07.2024г. След 15.07.2022г. и до 10.07.2024г. задължението по чл.17, ал.12
от договора също не е изпълнявано, тъй като за посочения период отново в
стопанството на жалбоподателя не е имало назначено по трудов договор лице
Следователно налице е
било основание за връщане на изплатени средства по чл.57, ал.1 и ал.2 от
Наредба № 9 , поради неизпълнение на чл. 54, ал.1, т.5 от Наредба № 9, както
правилно е възприел административният орган в обжалваният акт.
Относно размера на подлежащата на
възстановяване финансова помощ:
Разпоредбата на чл.27, ал. 9 от
Закона за подпомагане на земеделските производители предвижда, че
изпълнителният директор на Разплащателната агенция със заповед одобрява
правилата за определяне на размера на подлежащата на възстановяване
безвъзмездна финансова помощ по ал. 6 и 7, като се отчита степента, тежестта,
продължителността и системността на допуснатото нарушение на приложимото право
на Европейския съюз, българското законодателство и сключения административен
договор. Заповедта и правилата се обнародват в "Държавен вестник". В
изпълнение на така възложената му законова делегация, изпълнителният директор
на Държавен фонд "Земеделие" е издал Заповед № 03-РД/2529 от
19.08.2020 година, с която на основание чл. 27, ал. 9
и чл. 20а, ал. 1
и ал. 2 от Закона за
подпомагане на земеделските производители във връзка с доклад от
17.08.2020 година е одобрил "Правила за определяне на размера на
подлежащата на възстановяване безвъзмездна финансова помощ при установени
нарушения по чл. 27, ал. 6
и 7 от Закона за
подпомагане на земеделските производители по мерките от Програмата
за развитие на селските райони 2014-2020 година съгласно приложението"
/обн. ДВ. бр. 77 от 01.09.2020 година/.
Съгласно чл.9, ал.1 от Правилата
размерът на подлежащата
на възстановяване
финансова помощ за установени
неспазвания на критериите за
подбор по съответната мярка/подмярка се определя по реда, относим за
четвърта група от приложението.
Непазване на изискването за
поддържане на наетия в стопанството персонал представлява неспазване на
критерии за подбор, за които кандидатът е получил пет точки, в съответствие с
чл.9, ал.1 от Правилата Няма спор между страните, че броят на получените точки
от жалбоподателя по заявлението му(45 т.), след приспадане на точките за
подбор по чл.30, ал.1,т.9 от Наредба № 9(5т.) е по-голям от минималният брой
точки определен в наредбата(10т.), както и е по-голям от минималния
брой на точките дадени на проектните предложения за които е бил наличен бюджет
определен със заповедта за прием(33т.), съгласно удостовереното на
електронната страница на ДФЗ в таблица за минимален брой точки на одобрените
проектни предложения съгласно разполагаемия бюджет по процедури по
мерки/подмерки от ПРСР 2014г.-2020г., на следния електронен адрес:
Този брой точки безспорно по-малък
от определения при оторизация на окончателното плащане В този случай санкцията
е 25 на сто от размера на оторизираната финансова помощ по проекта умножена по
установеното времетраене на нарушението отнесено към периода на мониторинг в
месеци. В случая времетраенето на нарушението е продължило в рамките на 18
месеца за периода на мониторинг, който е общо в размер на 36 месеца. Т.е.
нарушението е осъществявано през половината от периода на мониторинг.
Съответно, предвид че на жалбоподателя по договора е изплатена сумата от 130
551.96 лева, то 25 % от същата възлиза на 32 637.99 лева, която сума отнесена
към времетраенето на нарушението(половината от периода на мониторинг), възлиза на 16 319.00 лева, както
е правилно е възприето и в оспорения акт.
Ето защо обжалваният акт е издаден
в съответствие с приложимите материалноправни разпоредби.
С оглед материалната
законосъобразност на акта , същият се явява и издаден в съответствие с целта на
закона.
Предвид изложеното оспорения акт се
явява издаден в съответствие с чл. 146, т.1-т.5 от АПК, жалбата се явява
неоснователна, и следва да бъде отхвърлена.
При този изход на спора основателна
се явява претенцията на ответника за разноски представляващи юрисконсулско
възнагражедние в минималния установен от закона размер съобразно чл. 78,ал.8 от
ГПК вр. с чл.144 от АПК.
Мотивиран от изложеното и на
основание чл. 172, ал.2 от АПК
РЕШИ:
ОТХВЪРЛЯ оспорването на Г.Н.Г.,***, против
Решение за налагане на финансова корекция № 26/04/1/0/02497/3/01/04/02, с изх.
№ 01-262-6500/1000 от 24.04.2023г. издадено от Заместник-изпълнителният
директор на Държавен фонд “Земеделие“, с което на оспорващия е наложена
финансова корекция в размер на 16 319.00 лева
ОСЪЖДА Г.Н.Г., с ЕГН ********** *** да
заплати на Държавен фонд“Земеделие“, гр. София разноски по адм.дело №
578/2023г. по описа на АдмС-Хасково в размер на 100.00 лева .
Решението подлежи на обжалване в
14- дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховният административен
съд на Република България.
Съдия: |
|